lunes, 1 de marzo de 2010

Informació sobre el Consell Escolar del Districte

El Consell Escolar del Districte de Sant Andreu ha acordat per unanimitat (amb l'excepció del representant del Consorci d'Educació que s'ha abstingut) demanar al gerent del Consorci d'Educació de Barcelona que es garantitzi l'escolarització de TOTS els nens en la seva àrea de proximitat en escoles de nova creació.

** NOU ** Consulta el text integre de la carta prennet aquí

Aquest acord és molt important i se sitúa en la línia sorgida en l'Assemblea del dia 26 de febrer realitzada a l'Associació de veïns de Sant Andreu Sud de demanar 2 noves escoles públiques al barri. L'objectiu ha de ser el de garantir plaça a tots els nens en la seva àrea de pròximitat sense perjudicar a les escoles existents amb ampliacions de rati o de línia que anirien en detriment de la qualitat de l'ensenyament.

Ara la pilota és en mans del gerent del Consorci!!!

Moltes gràcies al més d'un centenar de persones que aquesta tarda han estat a Pl. Orfila exercint el seu dret democràtic de fer sentir la seva veu en aquesta complicada situació.

Aquesta veu s'ha de continuar sentint, i ara toca que arribi de manera directa al Districte i al Consorci de cadascun dels ciutadans. Per aquest motiu, des de la Comissió d'Educació de l'Associació de veïns de Sant Andreu Sud volen iniciar una nova campanya de recollida d'instàncies, a sumar a les més de 1.800 signatures presentades fa poc a l'Ajuntament, en defensa d'una escola pública de proximitat i de qualitat.

Per iniciar la campanya, de manera simbólica, la Comissió d'Educació entregarà aquest dijous 4 de març a les 18 h la primera instància a la seu del Districte, convidem a tothom que vulgui a participar en aquest acte democràtic. A partir d'aquí s'obre un període de 10 dies per a què totes les persones afectades i aquelles que si vulguin sumar omplin les seves instàncies i les facin arribar a l'Associació de veins de Sant Andreu Sud per entregar-les conjuntament la setmana del 15 de març.

Podeu descarregar el model d'instància des de la pàgina web de l'Associació (http://www.santandreusud.com/) o bé prennet aquí

34 comentarios:

  1. Hola a tots,
    sóc la Sandra mare de l'Arnau.
    L'oposició es comença a moure, he rebut un mail de l'equip de Xavier Trias, posa a la nostra disposició al regidor de CIU a Sant Andreu, Raimond Blasi, em dóna el seu número i mail per posar-nos en contacte amb ell. Diu que estan al corrent de tot el que passa i ens volen ajudar en el que podem. És nota que venen les eleccions, pot ser ho podríem aprofitar d'alguna manera. Al missatge m'adjunten la nota de premsa de CIU al respecte, us adjunto l'enllaç perque hi doneu una ullada.
    http://www.ciu.cat/microsite_fitxa_noticies.php?ms_ID=9&news_ID=24075
    Ànims a tothom

    ResponderEliminar
  2. Hola de nou a tots!
    torno a ser la Sandra, la mare de l'Arnau. Només us volia fer arribar una reflexió o comentari sobre la instància. Abans de fer-la, voldria explicar-vos que ja he fet més de 250 fotocòpies i que intentaré aconseguir totes les signatures que pugui.
    La meva reflexió ve ara, jo mateixa em veure obligada a no firmar-la per un fet. A la instància s'afirma que es vol que es respecti l'àrea de proximitat i no pas quedar-se al barri (no districte, sino BARRI de SANT ANDREU). El meu cas, com el de moltes altres famílies, fa que dins de la meva àrea de proximitat s'incloguin carrers de Nou Barris. Si s'han d'exigir apuntant alt, per què a més de les 2 escoles, no es pot demanar que els nens es quedin al BARRI de SANT ANDREU, i després ja veurem si ho rebaixen o no. Darrera d'això hi ha alguna estratègia que se m'escapa, suposo.
    Ara em trobo lluitant amb ungles i dents per a la creació de 2 escoles a les que no podré optar, no passa res, perque és un bé pel barri i vull que tothom es quedi al barri. Però, vaja, m'agradaria que als que tenim aquest problema també s'ens tingués una mica més en compte.
    No m'enrotllo més, abraçades i a recollir signatures como bojos :-D

    ResponderEliminar
  3. GRÀCIES A L'ASSOCIACIÓ, AQUEST DILLUNS VAN SENTIR QUE ALMENYS S'ESCOLTAVA LA NOSTRA QUEIXA. NO HI FALTAREM AQUEST DIJOUS A LES 18H ESTAREM DE NOU A LA PLAÇA ORFILA, I TOTES LES VEGADES QUE CALGUI

    ResponderEliminar
  4. hola!!
    soc la marta, mare de l'abril. ahir vam ser a la plaça orfila i ens vam sebtir tant recolzats!!! ho aconseguirem!!! nestic segura..
    treballo a Informatius de BTV i tot i q ara estic de baixa maternal, he parlat amb els meus companys pq facin un seguiment exhaustiu del tema. crec q avui a l'info del migdia ja sortira.
    faré tot el q pugui pq el tema sigui present almenys als informatius de BTV.
    I tb recollire signatures!!!!
    fins dijous!!!

    ResponderEliminar
  5. Des de la Comissió us convidem a què ens envio els links de les notícies de premsa relacionades amb el tema que trobeu, la publicació de cartes al director de diaris o informació que surti en TV com lo de BTV. Així ho podrem anar penjant tot al recull de premsa.
    Gràcies

    ResponderEliminar
  6. Os adjunto el primero y os animo a hacer comentarios. Nos hemos de hacer sentir.
    http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/noticias/20100302/53896425676/sant-andreu-registra-un-deficit-de-123-plazas-de-p3-generalitat-barcelona-gracia.html

    ResponderEliminar
  7. Hola Sandra!
    Respecte la teva reflexió del tema de les àrees de proximitat/barri vull donar suport. En el meu cas visc a Sant Andreu i de les 6 escoles a escollir dins la meva àrea de proximitat, una es de Bon pastor i l'altre es de Nou Barris. Aquest casos també s'haurien de valorar i estudiar, ja que lTOTS VOLEM ESCOLES DEL NOSTRE BARRI. No?

    ResponderEliminar
  8. Benvolgudes famílies, el dret que no ens poden treure els el de tenir una escola a la nostra àrea de próximitat. I sabem que és per el que podem lluitar.
    Evidentment, per aquells que viviu en zones properes a altres barris, si a més a més l'escola pot ser dintre del vostre propi barri millor que millor. La lluita que fem per més escoles al barri sens dubte ajudarà molt.
    En qualsevol cas, a la propera Assemblea parlem abastament del tema.

    ResponderEliminar
  9. Sandra, mare de l'Arnau2 de marzo de 2010, 13:12

    Hola sóc la Sandra,
    no sé com et dius, però totalment d'acord amb tu, la lluita, entenc jo, que és perque totes les famílies es quedin dins del barri de Sant Andreu, no el districte i molt menys altres barris d'altres districtes. Suposo que a la propera reunió ens explicaran el motiu de no incloure això i sí incloure la famosa àrea d'influència, segurament respondrà a alguna tàctica pensada o a un acord tot destinat al bé dels veïns. Jo personalment desconec el moviment reivindicatiu de les associacions i hi ha coses que se m'escapen, però segur que tot té un motiu i és a fi de bé.
    Endavant

    ResponderEliminar
  10. Sandra, mare de l'Arnau2 de marzo de 2010, 13:14

    Implicació del CIU
    Hola a tots,
    no sé si heu vist el meu missatge en referència a la resposta del regidor del CIU. Com a profana en el món de les reivindicacions, creieu convenient posar-se en contacte amb ell o no?
    Què hauríem de fer?
    Gràcies i endavant

    ResponderEliminar
  11. Sandra, mare de l'Arnau2 de marzo de 2010, 13:21

    Hola,
    perdoneu que sigui tan pesada, però quant més saps, més t'indignes i més vols saber.
    A la notícia de La Vanguardia, es parla d'una escola nova a Concepció Arenal, algú sap de quina escola parlant?
    Gràcies

    ResponderEliminar
  12. Sandra, mare de l'Arnau2 de marzo de 2010, 13:27

    Hola de nou,
    sento donar la llauna, però els fets es van precipitant, més ho sento jo, que hauria de treballar. He rebut un altre mail del regidor de CIU animant-nos a participar en el ple d'aquesta tarda a les 7, segons m'ha dit podríem participar i fer sentir la nostra veu.
    Algu té alguna opinió al respecte sobre qué podem fer?
    Sobretot, des de la comissió que sou els que esteu familiaritzats i sabeu de què va tot, qué hauríem de fer? Contestar al regidor donant-li les gràcies per evitar participar, que hi vagi algun responsable de l'Associació, estic perduda
    Gràcies de nou

    ResponderEliminar
  13. Sandra, mare de l'Arnau, contacte per aquests temes al mail de l'Associació (santandreusud@telefonica.net) i deixa'ns un telefón

    ResponderEliminar
  14. Hola Sandra,
    si te interesa, te adjunto la web de la escuela de Concepción Arenal. Se llama Congrés-Indians. http://blocs.xtec.cat/escolacongresindians/

    Nosotros estuvimos en el "dia de portes obertes", todo sea dicho, de rebote. Y la verdad es que nos gustó. Es un equipo joven y con ganas de hacer cosas nuevas y con sentido. Quieren seguir la línea de escuelas como Eulalia Bota, Can Fabra, etc. aunque lamentablemente el problema es que nos queda muy lejos. Para que te situes, estará (porque aún no la han construido) pasado la Meridiana detrás del antiguo canódromo: c/Cardenal Tedeschini /c/ Concepció Arenal, 08027 Barcelona.

    ResponderEliminar
  15. Hola Sandra, comentar-te que l'escola de la que parlen a Concepcion Arenal és la de Congrés Indians...

    ResponderEliminar
  16. Sandra, mare de l'Arnau2 de marzo de 2010, 16:43

    Que la saben llarga!
    gràcies, així et confonen i sempre queda millor dir el nom del carrer dient que està a Sant Andreu (el districte) que dir el nom real que indica que està a un altre barri, el Congrés.
    Per cert, avui ha sortit la notícia a BTV, ara bé, després ha aparegut la regidora Mumbrú dient que els pares ens posem la bena abans que la ferida.
    En fin, sense paraules
    Endavant
    sandra

    ResponderEliminar
  17. *entre els nervis per què no em vegin a la feina escrivint al blog he enviat aquesta aportació al "post" de l'assamblea*

    Hola,

    Soc l'Esther i estic d'acord amb les aportacions de la Sandra en el cas de l'àrea de proximitat i jo tampoc entenc massa d'associacions veïnals. En el meu cas, l'oferta educativa eren tres escoles de Nou Barris i quatre de Sant Andreu. De les sis opcions, vaig deixar fora una de Nou Barris.
    Tant debò ens quedéssim tots al barri de Sant Andreu i no anar a un altre barri d'un altre districte però, si més no, tal como estan les coses, signo ara mateix per que no hagi d'anar a una escola fora de l'àrea de proximitat. El que vull dir amb tot això és que no hi haurà la solució "perfecte" per tots però nosaltres signarem el manifest perquè hem de millorar la situació escolar del barri, per alguna cosa hem de començar. Ara més que mai, hem d'estar units perquè les eleccions juguen a favor nostre, ningú vol sortir lleig a les fotos electorals.
    Si us plau, en el cas que aquesta tarda es pugui anar al ple, aviseu per anar, si no per parlar al menys per fer acte de presència i que ens vegin amb les enganxines i cartells, encara que sigui al carrer. Ànims a tots! Ho aconseguirem!

    ResponderEliminar
  18. Es complicat no caure en un crit colèric al llegir les declaracions de Gemma Mumbrú... Aquesta persona no coneix la realitat? Quines segones opcions queden vacants al barri se Sant Andreu? TOTES LES OPCIONS ESCOLARS ESTÀN PLENES! I a sobre diu que som uns alarmistes i que les nostres queixes no tenen fonament... Mare meva, com pot no veure la realitat dels andreuencs...

    ResponderEliminar
  19. Ha de tenir barra la regidora per dir que ens hem possat la bena abans de la ferida. A casa tenim una gran ferida per que el nostre nen no té escola pel proper curs. I aquesta ferida fa molt mal, es tracta dels nostres fills. 123!!! I també diu que és d'hora per treure conclussions. Es molt fàcil, Sra Regidora. 598 places, 721 sol·lituds, 123 nens sense escola. A veure si necessitarem una altra plaça per que li ensenyin això de restar... Com bé diu, encara s'estàn assignant, pero a 123 nens no. Estàn exclossos per que així ho ha volgut un sorteig. No tenen plaça al barri on viuen i on creixeràn. Menys comentaris que no fan més que ofendre i més sol·lucions. Hi ha espai al barri, només falta la voluntat de fer bé les coses.

    ResponderEliminar
  20. si señor... asi se habla

    ResponderEliminar
  21. que pasa con la asociación de vecinos norte

    ResponderEliminar
  22. la associacio del norte a colaborado con nosotros el primer año ,ellos si van padres nos lo envian a nosotros ,ellos llevan otros casos importantes como el cap de casernas y otros temas relaciones con el barrio.hay mucha faena en este barrio.

    ResponderEliminar
  23. Envío la noticia de BTV que supongo que es de la que habla "Marta, mare de l'Abril".

    http://www.btvnoticies.cat/2010/03/02/els-veins-de-sant-andreu-diuen-que-falten-mes-de-100-places-de-p3-al-barri/

    ResponderEliminar
  24. He vist la notícia...és com cada any...L'administració es cura en salut i allarga el tema perque els pares afectats tinguin temps de conformar-se amb l'assignació que els hi vindrà o bé es busquin una escola privada, i consequentment així el Consorci s'estalvia uns quants problemes.
    No hem d'afluixar ara... hem de ser-hi tots dijous a les 6. Anem pel bon camí.

    ResponderEliminar
  25. Em sembla que no només sobren places a l'escola del congrés. Crec que també en sobren a la Pegaso, a rosa dels vents i a coles de bon pastor, que també són àrea de proximitat d'algunes famílies. Sabeu alguna cosa?

    ResponderEliminar
  26. A part de les places de l'escola del congrès també queden places a la rosa dels vents, a la pegaso i a coles de bon pastor. Son escoles que son area de proximitat d'algunes famílies. Sabeu alguna cosa?

    ResponderEliminar
  27. Es clar, queden places a les escoles que no vol ningú i no tenen bona fama.

    Ahir vem estar a la concentració, i sincerament, erem pocs per totes les famílies que en som afectades.

    ResponderEliminar
  28. Nosaltres vam ser-hi a la concentració i tot i que jo també penso que hi van anar menys gent de la que jo esperava, també he de dir que els que varem anar varem fer molt i molt soroll! La veritat es que ens vam treure la frustració a cops de xiulet (cal dir que encara no sento bé)i almenys com a teràpia em va anar molt bé.
    ÀNIMS FAMÍLIES, HEM D'ESTAR UNIDES MÉS QUE MAI I FER MÉS I MÉS SOROLL!

    ResponderEliminar
  29. Totalment d'acord la concentració va anar be.. però que erem 200 persones a molt estirar 250?? no fotem home... haviem d'haver omplert de gom a gom la plaça Orfila... perque sincerament la imatge que es va donar era de 4 pares pitan (una minoria)... sols amb les 123 families + avis + tiets + amics que estan fora haguessim omplert.
    I sobretot les families dels anys anteriors que van viure la mateixa situació... s'ha de tenir una mica més de memoria i de solidaritat!!

    ResponderEliminar
  30. EL DIJOUS 11/3/10 DE 17 H A 18 H. TOTS AL CENTRE CIVIC DE SANT ANDREU ¡¡

    HI SERÀ LA CONSELLERA I TOTS HEM DE FER LA MATEIXA PREGUNTA. COM L´ANY PASSAT QUE FINALMENT LI VAN SORTIR ELS COLORS .....

    ResponderEliminar
  31. Quina va ser la pregunta?

    ResponderEliminar
  32. " TINC UN FILL/FILLA QUE HA QUEDAT FORA DE LES PLACES I NO TE ESCOLA: QUINA SOL.LUCIÓ HEU PRES ???..

    DAVANT D´AQUESTA PREGUNTA LA CONSELLERA DEIA: ENCARA NO HO SE, SI US PLAU, UNA ALTRE PREGUNTA.

    s´ AIXECAVA UN ALTRE PARE I TORNAVA A FER EXACTAMENT LA MATEIXA PREGUNTA I AXI TOTS.

    FINALMENT ES VA DESESPERAR I ES VA COMPROMETRE A DONAR RESPOSTA EN UNA DATA DETERMINADA...

    ResponderEliminar
  33. I el dijous 11, a les 5, hi ha alguna xerrada sobre el tema? com que dieu que hi haurà la consellera, és que s'ha convocat alguna reunió?

    ResponderEliminar
  34. UN ACLARIMENT
    L'ANY ANTERIOR VAM PODER ANAR AL CONSELL DE BARRI, PRESIDIT PER LA REGIDORA GEMMA MUMBRÚ, A PREGUNTAR SOBRE LA SITUACIÓ DE LES ESCOLES COM S'EXPLICA ANTERIORMENT.
    ENGUANY, PERÒ, CURIOSAMENT, NO COINCIDEIX CAP CONSELL DE BARRI DURANT EL PERIODE DE PREINSCRIPCIÓ.
    ES PER AIXÒ QUE ES VA INFORMAR ALS PARES QUE PODIEN VISITAR A LA CONSELLERA DE BARRI (QUE NO ES LA REGIDORA PERÒ SI ALGÚ DE L'AJ.) QUE ATEN TOTS ELS DIJOUS DE 17 A 18 AL CENTRE CIVIC, A QUI ES PODEN ADREÇAR TOT TIPUS DE TEMES QUE AFECTIN A LA CIUTADANIA.

    ResponderEliminar