miércoles, 24 de marzo de 2010

Oferta final

El Consorci només confirma l'obertura de les 3 línies addicionals a Salesianes, Ignasi Iglesies i Can Fabra. No es parla res d'augments de ratio.

Amb aquest escenari és com es faran les asignacions de places que sortirà publicada el proper 9 d'abril. Les famílies que no tinguin plaça en cap de les seves escoles indicades al full de preinscripció seràn segurament asignades llavors d'ofici en altres escoles.

A partir d'aquí és quan s'iniciarà el procediment de reclamacions i quan haurem de lluitar per ampliacions de rati per resoldre els casos pendents. Altres anys ha estat així i s'ha aconseguit.

Lamentem que el Consorci no hagi resolt bé aquesta situació. Ningú no entén com no han portat al barri l'escola de Congrés, la qual dificilment omplirà ni tan sols 1 línia. Amb aquesta escola al barri de Sant Andreu s'hagués solucionat tota la problemàtica i podrie neixer i desenvolupar-se en condicions normals.

De nou allarguen el temps de patiment de les famílies, però no esteu soles.
Tothom s'ha de quedar al barri i per això, tots plegats, lluitarem.

32 comentarios:

  1. No haver obert l'escola del Congrés aqui ha estat una pena. Moltes famílies que vam anar a les portes obertes, vam quedar enamorats del projecte, i estic segur que d'aquest cole en sentirem a parlar perque inicien amb unes idees molt innovadoras. I hagues solucionat el problema no només de quantitat de nens que haurien tingut escola sino tambe de qualitat,perque heurien tingut una bona escola amb un gran projecte educatiu. Com pensen aquesta gent? Com fan les coses?

    ResponderEliminar
  2. I ara seguint patint fins el 9 d´abril, perquè encara hi ha families que no sabem on aniran els nostres fills, i més sense assegurar l´augment de rati.

    ResponderEliminar
  3. Donc sí, fer una escola a una zona on historicament no hi ha demanda, s'hauria de considerar una gran pifiada i demostra un desconeixement total de la problemàtica del barri, ni escolten ni volen entendre.
    Respecte als augments de rati, com "maltracten" (permeteu-me l'expressió) a Can Fabra fent-li un bolet, i a les altres escoles ni tan sols una ampliació de rati, parlo p.ex. de l'Eulàlia Bota, amb 75 sol.licituds però que no volen ni parlar d'augmentar ratis. Els directors estan pressionant molt per no ampliar ratis??

    ResponderEliminar
  4. Potser si que portar l'escola del Congrés al barri de Sant Andreu hagués solucionat el problema però tenim que pensar que llavors, estariem perjudicant als 12 nens que si la van triar i que la majoria segurament viuen per la zona del Congrés. Solucinar els problemes d'uns per perjudicar a uns altres no ho veig correcte. Ens queixem que l'escola del Congrés està lluny, però si l'haguessin portat a Sant Andreu, aquells 12 nens i les seves families, pensarien el mateix, que per ells està lluny. Crec que en part, per aquest motiu, l'escola no es mou del lloc on s'ha projectat. Es just.

    ResponderEliminar
  5. sandra.
    hola a tots solament vull recalcar una cosa els directors de les escoles que parlo sovint os puc asegura que demanaban el dia de aviu i dies anteriors demanaban la ampliacio de les seves aulas per el dia de aviu per retalla el patiment de les familias .No estan inclosas totas les escoles pero la majoria aixo volia ,unas altres perque no poden .
    demá perlem .salutacions

    ResponderEliminar
  6. En primer lloc voldria agrair a l'associació que ens estigui informant en tot moment del que saben via aquest blog, ja que la veritat és que ho estem passant malament amb tanta incertesa. Els comptes no surten: encara hi ha 44 nens sense cole al barri (123 inicials - 75 de noves línies - 4 que queden lliures de Sant Pere nolasc i Laia). Per la reunió de l'altre dia que va fer l'associació, no semblava que hi hagués gaires pares que haguessin triat en qualsevol opció el cole de Congrés-Indians (i a més alguns d'ells ara ja hauran entrat en primera opció a un dels coles que ha ampliat línia). Així que si no han anunciat que fan un nou cole al barri ni que amplien rati, que pretén el Consorci, posar que als nostres nens els hi ha tocat plaça al Congrés-Indians o a altres col.legis fora del barri a veure si "cola"?
    És així com raona el Consorci? Sincerament, espero que hi hagi una explicació per tot plegat que, de veritat, tingui en compte a les famílies. Perquè l'explicació més fàcil al comportament del Consorci és insultant.
    En fi, que si ja han decidit que no obren un nou cole al barri, crec que l'ASSOCIACIÓ HAURIA DE PRESSIONAR PER A QUE AMPLIESSIN RATI PER A QUE CAP NEN ES QUEDI FORA DEL BARRI i així sortim tots beneficiats. Gràcies i sort per tots.

    ResponderEliminar
  7. No crec que contemplin portar-nos al congrés perque m'han dit que com que no calia escola allà nomes obren amb una linia.per tant, no es contempla la possibilitat de portar-nos allà perquè tampoc hi ha places. ara ja no son 50 places, son 25. I penso que és veritat perquè l'associació de veïns també diu això que obren amb un p3.Pel que he sentit, les vacants que hi ha son a Pegaso, rosa dels vents i coles de bon pastor. jo preferiria que el congres continues amb 50 i em fessin anar allà.

    ResponderEliminar
  8. -Mare avui estas contenta? diu el meu fill
    -No carinyo!!!La mare no està contenta.
    -Per què no estas contenta mama?
    -Perquè he tingut un mal son
    -No et preocupis mama, treurè la espassa del cavller i et salvarè princessa
    Si no fos per aquests moments... tots treuriem el nostre monstre que tenim a dintre...

    ResponderEliminar
  9. Està confirmat. Mireu la web de congrés indians. Obren una linia.
    http://blocs.xtec.cat/escolacongresindians

    ResponderEliminar
  10. Ara mateix hi han molts mostres latents dins nostre... quan acabarà aquest mal son?

    El meu fill no té escola a dia d'avui i no el portarè a cap escola fora del barri, d'això estic segura. ÉS EL NOSTRE DRET! i es penòs que ens estiguin fer patint tant. Si el que pretenen és desgastar-nos no ho aconseguiràn. Al menys, amb mí no.

    ResponderEliminar
  11. Em d'anar tots a una!!!, no ens hem de conformar amb la escola que ens assignin x ke sin ho hauran aconsseguit.
    Tot aquest patiment a de portarnos alguna recompensa, no creieu?

    ResponderEliminar
  12. Doncs si a Indians nomès s'obre una linia hem de lluitar perquè les escoles del barri AMPLIIN RATI i així ens podrem quedar a Sant Andreu tots.

    ResponderEliminar
  13. Mi hijo es el único que con 30 puntos se ha quedado fuera de la escuela elegida. Si no amplian ratio no tengo ni idea de donde lo mandarán porque las siguientes opciones están colapsadas. Es injusto.

    ResponderEliminar
  14. Tots per l´aument de rati, per poder quedar-nos al barri.

    ResponderEliminar
  15. Doncs si han tret una linea als Indians ja no surten els números ni a la de tres.

    Jo estic per plantar-me a Pl. Orfila amb una foto del meu fill y un pancarta que digui "Per què el meu fill no té plaça a cap escola del Barri? A veure si algú es digna a sortir de l'Ajuntament a parlar.

    ResponderEliminar
  16. "l'ASSOCIACIÓ HAURIA DE PRESSIONAR PER A QUE AMPLIESSIN RATI PER A QUE CAP NEN ES QUEDI FORA DEL BARRI"???

    Perdoneu, crec que hem de tenir clar que la pressió i el que faci falta, ho hem de fer tota la gent del barri, tant les 48 famílies que a hores d'ara no saben on aniran els seus nens a cole, com la resta de famílies amb bebés, nens petits i nens més grans. Aquest és un gran problema del barri, i hauríem d'intentar fer-nos molt pessats durant tot l'any perque ens facin cas i això es solucioni.

    Des de dilluns sé que la meva filla té plaça al Can Fabra i puc respirar més tranquil·la, però vull pensar que, ja que aquest camí el vam començar junts, arribarem tots junts al final demanant el mateix: una escola al barri per tothom!

    Salutacions,

    Silvia

    ResponderEliminar
  17. Això acabarà amb una "batalla" interna. Ara tot val... estem d'acord amb augment de rati, massificació de les escoles.que els nostres fills vagin a aules saturades de nens fet que dificulta oferir qualitat.ens estem venent a qualsevol preu.
    jo no vull per la meva filla una escola de tres linies. A´questa escola no era la que jo vaig escollir .m'han estafat!tots sabem que el millor és una escola d'una linia i,com a molt,dues. I els mestres i els directors lluiten per un increment de qualitat a les aules reduint ràtio per poder atendre millor als nens i ara nosaltres iniciem una lluita per augment de ratio. Nomes ens falta la pancarta "tots units perque els nostres fills tinguin una escola massificada, amb classes a rebentar i com més n'hi càpigun millor, contal de que ens poguem quedar al barri".
    Estem perdent el nord i el sentit comú. I la meva filla encara no te plaça.

    ResponderEliminar
  18. Jo no crec que ens estiguem venent a qualsevol preu, però si que entenc el neguit dels pares que encara no tenen plaça i que imaginen (jo he estat un mes fent-ho) el que pot implicar que t'enviin a una escola de fora del barri, lluny de casa teva.
    El tema, crec, no és que ara ens "barallem" entre nosaltres. La qüestió seria que, un cop solventat el problema per aquest curs vinent (encara que això impliqui augments de ratio i les ampliacions de línies que ja han fet),continuem TOTS demanant, EXIGINT, que es facin més escoles al barri perquè són necessàries.
    L'escola de CAN FABRA encara no està constuïda. No seria positiu que continuem demanant que sigui una escola adeqüada per funcionar amb 3 línies, que tingui prou equipaments?que tingui prou personal?
    La segona línia d'Ignasi Iglesias també tindrà una ubicació temporal segons vaig saber ahir, no podríem vetllar perquè facin el més aviat possible les obres necessàries per acollir aquesta segona línia en condicions?

    Crec que les protestes i les movilitzacions no s'han de limnitar als 2 mesos del període de preinscripció.

    Silvia

    ResponderEliminar
  19. Estic molt d'acord amb el darrer anònim!! No ens podem vendre a qualsevol preu, que voleu més? saturar les escoles, augmentar els ratis.. que no veieu que aquesta solució deteriora l'educació dels nostres fills?? hem de lluitar per escoles noves, i no val a lluita en quan el problema ens afecta s'ha de lluitar avui, demà i sempre... fins que el problema quedi solucionat... PROU DE BOLETS!! coneixeu l'escola Can Fabra?? està en barracons... és una escola de 2 linees on l'any passat ja li van possar un bolet (una tercera linea) i van augmentar 1 nen mes per classe, ara aquest any tornen a fer un altre bolet a la mateixa escola amb 75 nens més... jo de veritat... no se pas com hi cabran, com menjaran tots al menjador, com jugaran 158 nens en un pati reduït... en fi això es el que volem i això es el que tindrem...

    ResponderEliminar
  20. Entenc la teva indignació i preocupació, perquè jo estic igual, però un cop no s'ha aconseguit la creació d'una nova escola, jo si que vull que el meu fill es quedi al barri, i si per això s'ha d'augmentar rati com s'ha anant fent en els últims anys, doncs benvingut sigui.
    Per mi és important que el meu fill s'eduqui en el barri on viu, tot i que entenc que per algú que hagi posat una escola petita (per ser més familiar) l'ampliació de línia no li hagi fet gaire gràcia.
    Jo crec que ampliar rati d'un o dos nens per classe tampoc és massificació, i davant d’aquest petit increment crec que és molt més important el dret de poder estudiar on volem o, com a mínim, al barri.
    Amb l'ampliació de rati molta gent que està en "llista d'espera" podrà entrar en la primera opció, i els que estan més avall es podran quedar en escoles del barri.
    De totes formes, si algú prefereix escoles d'una línia (o estrictament amb 25 nens) i no li importa anar fora del barri, estan les escoles d'Indians i Pegaso que no han omplert.
    ANIMS

    ResponderEliminar
  21. Perfecto por lo de que no se debería aumentar ratio en circunstancias normales, claro está. Quizás todos deberíamos entonar el mea culpa y ser consciente que TODOS nos tendríamos que haber comenzado a mover hace meses o quizás años reclamando escuelas. Estamos a tiempo para pedir institutos. Si hay manifestaciones pidiendo Institutos a ver cuántos somos.

    ¿Lo has hecho? ¿Lo hemos hecho? Si quieres a partir de ahora vamos a empezar a manifestarnos para pedir escuelas para este año o el que viene. Me parece que estaremos tú, yo y alguno más o quizás tú tampoco estés en esas manifestaciones.

    Este año había más de 700 familias afectadas, ¿se han movido todas las familias?

    Es fácil decir que se tendría que hacer y no hacer nada, eso lo sabemos hacer TODOS.

    ¿Queremos escuelas nuevas para este año o el que viene? Pues pongamos a apoyar a la asociación de vecinos y a luchar de verdad, y luchar de verdad no es escribir en este blog o quejarnos ahora porque nos hemos quedado sin escuela.

    Yo lo siento, pero no me voy a sentir culpable por la ineptitud de los políticos. De todas formas si hay aumento de ratio o no, está por ver y además si alguien no quiere aumento de ratio, siempre puede escoger la escuela de oficio que nos ofrezcan el 9 de abril, seguramente no estará masificada.

    Que conste que no soy de la asociación de vecinos.

    ResponderEliminar
  22. Hola ! Soc una mare de Sant Andreu que la resta de vosaltres m'he trobat amb la manca de places properes al meu domicili. Em vaig esperar fins a l'últim dia per a veure com anava el procés d'inscripció i vaig veure com el tema del "sorteig " es convertia mica en mica en un suicidi col.lectiu. Al llarg d'aquells dies agoixants vaig sentir parlar de l'escola Congrés Indians (la qual havia descartat per estar allunyada de casa meva, però veient el panorama vaig concertar una visita amb la directora del centre . Em va encisar el projecte educatiu i l'amabilitat i comprensio que la direcció va demostrar en el dur procés de prematriculació. Finalment ens vam decidir per aquesta escola encara que està més allunyada de casa per poder decidir osaltre i no el Consorci d'Educació on portar la meva filla . Sóc conscient que el Consorci ha de promoure l'escolaritat de l'alumnat dins l'area de proximitat domiciliària, però les solucions aportades em semblen vergonyoses(és una bojeria que una escola nova torni a acollir tres línies) .Aquestes són mesures per aconseguir una bona qualitat en l'ensenyament o és simplement una messura per evitar que els pares se'ls hi tirin a sobre en una època de pre- elecions?
    En resum, us vull comentar que si algú el dia 9 d'abril està disconforme amb la plaça otorgada, us animo a fer una ullada al bolc de l'escola Congrés Indians . I malgrat que estigui una mica allunyada veureu que és una molt bona opció per els vostre fills. I els que no volgueu ni sentir a parlar no us preocupeu , pwerquè el Consorció no otorgarà places en aquest centre d'ofici(és a dir si els pare no ho han demanat)
    . Petons i espero haver ajudat a alguns dels pares ,els qual encara avuí esperen tenir assignada una escola per al seu fill.

    ResponderEliminar
  23. Per el que has escrit perdona que dubti que la teva filla encara no té escola... Dius que t'han estafat?, perdona, ens han estafat a TOTS fent una oferta educativa incorrecte, informant d'un número de plaçes quan al final ens trobem bolets. Si inicialment jo hagués sabut que l'Ignasi Iglesias acabaria sent de dues línies la meva sol·licitud de preinscripció hagués estat diferent. Totalment d'acord en que les escoles massificades no és el que volem pels nostres fills però TOTS tenim el dret que els nostres fills vagin a una escola del barri. La conclusió que trec de les teves paraules és que t'has beneficiat d'un bolet i no vols cap nen més a la teva escola. Si l'administració no vol crear una escola al barri, jo no tinc per què renunciar al meu dret de tenir una escola al barri.
    Això no és convertirà en una "batalla" interna. La sensació que tinc desprès de l'Assamblea d'ahir és d'unitat, volem solucions i si s'ha d'aumentar rati ho demanarem. Per què no vas dir ahir el que has posat al blog? On eres?

    ResponderEliminar
  24. Aquest any, ja no podem fer res més del que ja s´ha fet, tenim que esperar-nos fins el dia 9, per saber quina escola ens ha tocat, desitjo que tothom tingui el que volia i que no tinguem més problemes, però el que no podem fer, és un cop "solucionat" el nostre problema oblidar-nos perquè l´any que bé tornarà a pasar el mateix o pitjor com diuen les previsions jo demanaria a tothom que cada dijous anessim a fer una visita a la consellera del barri per demanar-li escoles noves al barri y bombardejar al consorci amb cartes, e-mails, etc. jo per la meva part així ho faré.

    ResponderEliminar
  25. yurre mare de l'Iker29 de marzo de 2010, 11:04

    No sé si seria viable, però pregunto a algú que ho sàpiga si es podria denunciar la situació al síndic de greujes. El que han fet i estan fent no és normal. Estan massificant escoles quan no estan preparades, tant per ampliació de línies com de rati. D'altra banda, les famílies ni ningú es mereix el patiment que estem passant.
    I tot i que es solucini finalment d'una manera més o menys "agradable" per tothom, seguiria amb una demanda per tot el procés i la manera com ho han portat.
    Seria possible?

    ResponderEliminar
  26. No a l'ampliació de ràtio a les escoles! No al detriment de l'educació! Si a la creació de nous centres i noves línees educatives a les escoles!

    ResponderEliminar
  27. Jo tampoc estic d'acord en ampliacions de línies i ràtio a les escoles perquè també vull per el meu fill una educació de qualitat sense massificar les aules però... és que no té dret el meu fill a anar a una escola al barri on viu? S'ha de sacrificar l'escolarització del meu fill perquè els que ens governen no han fet bé la seva feina?. El meu fill, com tots els nens i nenes tenen el MATEIX DRET a anar a una escola al barri on viu. No estic disposada a que vagi a una escola d'ofici perquè no hem estat beneficiats per les 3 línies. Si s'ha d'ampliar ràtio, doncs que s'amplii. A aquesta alçada de la pel·lícula ja sabem que pel curs vinent no faran cap escola nova al barri però no per això m'he de conformar. Si algú considera que el seu fill acabarà anant a una escola massificada i no és el que vol, que vagi a La Farinera i demani un canvi de centre a escoles on queden places, i per tant, no estan massificades. Per la meva part, lluitaré els propers anys perquè la situació escolar canvii al barri de Sant Andreu i espero no trobar-me amb pocs pares que lluiten pel mateix. És molt fàcil dir frases-slogans però hem de lluitar per que es transformin en fets i això comporta treball, molt treball.

    ResponderEliminar
  28. solidaritat si us plau... solidaritat!! deixeu estar de cullonades de si 2 o 3 linees i de si amplien ratis o no... el que importa es que cap nen es quedi fora del barri... no siguem egoistes cullons!!

    ResponderEliminar
  29. yurre mare de l'Iker30 de marzo de 2010, 21:31

    No anònim, el que és important és que el consorci no ha fet bé la seva feina i qui ho paga són els nostres fills.
    El meu fill no té escola i NO estic a favor d'escoles amb 3 línies i a ampliació de rati, parlo amb coneixement perquè sóc mestra. Malauradament, en el cas que hi hagi una ampliació de rati i pugui entrar el meu fill, anirà.
    El cas és que sr. anònim l'educació de qualitat és un dret, no un fet de solidaritat!
    Segueixo amb la meva pregunta: seria possible denunciar al consorci?

    ResponderEliminar
  30. Gràcies a l'anonim que m'ha portat a conèixer l'escola cogrés indians. Gràcies de veritat! Continuo enfadat per la xapussa que ha fet el consorci, però a la vida tot passa per alguna cosa. Llàstima que no vaig coneixer aquesta escola fa un temps, perquè no hauria dubtat. Si amplien ratio, el meu fill entrarà, però intentaré entrar a congrés quan es torni a obrir la preinscripcio els dies 12,13 i 14 d'abril.Aquesta escoola es el que nosaltres bnuscavem, i no sabiem que en teniem una tant aprop. Vam platjear-nos intenar anar al Martinet o als Encants (Cartagena), que és d'aquesta linia pedagogica, pero era impossible. I ara ho tenim aqui.És increible!
    Suposo que per molts de vosaltres us cau lluny, però en en nostre cas, que haviem posat el Jesus Maria, ens cau aprop. Perquè l'escola del congrés està al costat del Jesus Maria, que est`a a la nostra area de proximitat. Només hem de creuar la meridiana, està just a l'altre costat, al davant del Jesus Maria.
    Vaig parlar per telefon amb la directora i em va informar de que hjavia de fer per intentar entrar. Una preinscripcio fora de termini, que si hi ha vacants em permetra entrar.
    Però continuaré amb vosaltres perquè se que he de lluitar per les persones que voleu una escola a la que considero que teniu dret a entrarm,al barri. I hi serem a tot el que es faci per continuar reivindicant. Pero nosaltres hem canviat d'opinió, cosa que no vol dir que no estiguem, a partir d'ara, al vostre costat.
    Sort a tothom!

    ResponderEliminar
  31. Yurre, jo no sé si hi ha base legal per denunciar al Consorci, no soc advocada sino pedagoga. Pel poc coneixement que tinc de lleis penso que el podriem denunicar per ESTAFA (jo em sento estafada perquè m'havien dit que podria escollir l'educació del meu fill quan no serà així ja que l'assignaràn una escola d'ofici que ho he escollit ni vist), també penso que podriem fer extensa aquesta denuncia al Districte o més concretament a la persona que va escriure a la revista de l'Ajuntament que l'Educació era una aposta de Progrès i per tant l'impulsaria, en aquest cas ¿quín delicte pot ser?, ¿FALSETAT EN DOCUMENT PÚBLIC?. Com dic, no soc advocada per poder definir en un lleguatge legal el que ens estan fent passar. Però ara que penso... pot ser la Mumbrú ens pot ajudar, com ella sí que es advodada...

    ResponderEliminar
  32. Ens podeu dir si hi haurà un altre assamblea abans del día 9?

    ResponderEliminar